22 November 2008

Michael Jackson memeluk Islam


New Straits Times hari ini melapurkan berita bintang Pop Michael Jackson memeluk Islam dibawah tajuk" Michael Jackson embrances Islam". Berita tersebut kelihatan biasa sahaja jika ia berlaku sebelum peristiwa PWC 11 september . Sebelum itu pun telah ramai bintang dan tokoh terkenal barat yang memeluk Islam. Tetapi sedikit aneh apabila terdapat bintang terkenal didunia barat memeluk Islam ditengah-tengah kempen anti Islam yang dilancarkan oleh Barat sejak beberpa tahun yang lalu.


Peristiwa 11 september ( yang masih dipertikaikan siapa yang merancangnya) itu telah dijadikan asas kempen besar-besaran Barat untuk memburuk-burukkan wajah Islam. Presiden Amerika dengan wajah "cintakan keamanan dunia" telah berjaya mengeksploit kejadian tersebut untuk mengheret dunia seluruhnya termasuk dunia Islam untuk menyokong projek "anti keganasannya itu". Negara pertama yang dibantai oleh Amerika dan sekutunya ialah Afghanistan dengan alasan perancang seranngan 11 September ( Osama bin Ladin ) bermastautin di Afghanistan. Serangan tersebut mendapat kerjasama yang tidak berbelah bagi dari jiran terdekat Afghanistan iaitu Pakistan. Negara kedua yang menjadi sasaran kempen anti keganasan tajaan "polis dunia" itu ialah Iraq. Alasannya sama, iaitu dibimbangi kemudahan loji Nuklear yang "banyak "terdapat di Iraq akan digunakan oleh kumpulan pengganas untuk menyerang dunia.

Untuk mengambarkan berjayanya "kempen bodoh" Amerika itu ialah betapa ramainya pemimpin dunia yang berjaya "diperbodohkan" oleh Amerika. Hatta pemimpin dunia Islam yang berpayung dibawah OIC. Rata-rata pemimpin dunia Islam memberikan amaran kepada negara masing-masing akan bahayanya "penganas Islam". Untuk mendapat perhatian Amerika terdapat pemimpin dunia Islam yang bertindak memburu rakyatnya sendiri yang kononnya mereka itu "pengganas". Ada dikalangan pemimpin Islam yang mengambil langkah memperkenalkan Islam berwajah baru dengan lebel "Islam yang sederhana", seumpama "Islam Hadari" yang diperkenalkan oleh Abdullah Badawi. Tujuannya tidak lain dan tidak bukan ialah untuk menunjukkan kepada Barat bahawa malaysia telah pun berjaya "diperbodohkan". Kerana bagi Amerika dan Barat, siapa yang bodoh maka dialah penyokongku. Kesan kempen tersebut juga telah mengheret sebahagian pemimpin negara Islam mencabut "pengajian Jihad" dari kurikulum pendidikan dinegara mereka. Hasilnya pelajar-pelajar Islam diajar dengan pengajian Islam "versi baru" iaitu Islam tanpa jihad,versi yang pernah dipopularkan oleh Mirza Ghulam Ahmad pengembang ajaran Ahmad Al-Qadiani. Hasilnya kewujudan Barat diIndia tidak mendapat tentangan yang sepatutnya dari Ummat Islam India.

Ditengah-tengah dunia Barat sibuk dengan kempen "anti Islamnya" itulah Michael Jackson, bintang kebangaan mereka memeluk Islam. Ini bermakna secara realitinya kempen tersbut gagal untuk mempengaruhi manusia barat sendiri. Tetapi agak berjaya dinegara-negara Islam. Keadaan yang sama berlaku di Malaysia. Keputusan pilihanraya 12 (PRU 12) memperlihatkan sokongan besar kepada Pas dan PKR datang daripada orang-orang yang bukan Islam. Orang-orang Melayu Islam samaada diKampung-kampung tradisional, Felda mahupun Bandar kelihatan masih ramai dibelenggu dengan pemikiran lama. Mereka gagal keluar dari tempurung "projek", subsidi, wang ehsan, biasiswa, dan macam-macam lagi projek duniawi tajaan UMNO. Hasilnya size pemikiran mereka tidak lebih daripada tempurung tersebut yang menjadi acuannya.

Kalaulah mereka gemar membaca (macam michael Jackson yang membaca buku-buku Islam yang dihadiahkan oleh Abangnya), atau gemar duduk seketika dalam majlis-majlis ilmu, diskusi-diskusi jujur, atau hadir ke Majlis ceramah Pas ( tak mengapa kalau mahu duduk dalam gelap) sudah pasti pemikiran mereka akan berdenyut membesar dari size yang sedia ada. Tapi pastinya UMNO akan cuba menyekat tumbesaran itu. UMNO lebih suka kalau rakyat melayu Islam dimalaysia ini terus bantut, kerana keterbantutan pemikiran ummat Melayu diMalaysia sudah tentunya akan menguntungkan UMNO demi survival politiknya. Jika pemimpin terus berkeinginan agar rakyatnya jahhil ( demi meraih sokongan yang berterusan), dan rakyat pula selesa dengan pemimpin yang ada demi projek dan subsidi yang berterusan, maka sudah pasti selamanya negara ini dalam gerhana yang tidak berkesudahan.


1 comment:

OTAI (Otak Tenang Akal Inovatif) said...

dek mari kita cari islam...

tanpa pakatan rakyat... tanpa bn

mari bersama abe berjuang dalam gerakan netizen perkasa di

http://aberamly.multiply.com