17 November 2008

Alangkah indah kalau UMNO menerima Islam (siri akhir )

DOKTOR PAKAR TELAH MENGALAH. FORUM MEMPERKASAKAN
UMNO TELAH JENUH DIANJURKAN, TAPI NATIJAHNYA HANYA
SATU, SUDAH SAMPAI MASANYA UMNO SETENAT INI...
_____________________________________

3. Pemimpin Umno sudah tidak segan silu melanggar hukum agama.

Antara kesilapan dan dosa yang menyebabkan kelumpuhan Umno ialah sikap pemimpinnya yang sudah tidak segan silu melanggar hukum agama. Mereka berkhutbah dimana-mana tentang "Islam Hadari" tetapi dalam masa yang sama mereka semacam bangga melanggar syariat Islam. Pada awalnya Paklah dijulang sebagai "cucu ulama" yang bukan sahaja mempunyai rekod yang bersih ( mengikut rekod asal pemimpin Umno) bahkan berkebolehan menjadi "Imam Solah Taraweh". Sekaligus Umno merasa cukup kuat untuk menyaingi ketokohan Tuan Guru Nik Aziz yang menjadi kebanggaan Pas sebagai pemimpin politik dan rohani. Kalau Pas ada Nik Aziz, kami ada Pak Lah. Begitulah bangganya Umno. Tapi sebagaimana yang saya sebutkan dalam siri 2 yang lepas,apabila sesuatu amalan dan program itu tidak dibina diatas asas yang kukuh ( Islam sebagai Ad-Diin) maka ianya pasti akan tumbang dan binasa. Begitu juga dengan Pak Lah dan Pemimpin Umno yang lain. Bagaimana mungkin dapat dibangunkan Islam di atas asas sakular Asobiyyah yang menjadi ruh Umno. Tidak dinafikan amalan baik itu boleh dilaksanakan oleh Umno dalam sesetengah masa, seumpama waktu hampir pilihanraya, ketika dalam majlis-majlis rasmi dan keagamaan. Namun penampilan yang tidak bersama ruh tidak akan bertahan lama.

Bermegah dengan dosa dan maksiat akhirnya menjahanamkan Umno. Bukan sahaja Ummat Islam yang benci melihatnya, malahan rakyat umum yang tidak beragama Islam pun turut meluat melihat sikap "dua wajah" pemimpin Umno. Yang lebih besar lagi ialah kemurkaan Allah. Catatan sejarah dunia tidak pernah menyaksikan kesudahan yang "baik" kepada sebarang kezaliman,kejahatan dan keanggkuhan.


Sikap gemar kepada maksiat Pemimpin Umno telah membudayai masyarakat bawahan terutamanya anak-anak muda. Pada bulan mac 2008 yang lalu Sebuah akhbar Inggeris menyiarkan berita beberapa pemuda Melayu memenangi pertandingan Belvedere Bartender of the Year 2007 (Malaysia). Bayangkan betapa hebatnya citarasa pemuda Melayu negara ini mengenai arak, apabila ketiga-tiga hadiah utama dalam menyediakan koktail bagi minuman arak jenama Belvedere Vodka diboloti mereka.

4. Ulama' Umno tidak bersikap sebagai "an-Naasih" kepada pimpinan Umno.

Umno mempunyai ramai tokoh-tokoh Ulama', samaada diperingkat atasan,dijabatan perdana menteri,jabatan-jabatan agama, institusi pendidikan tinggi malahan sampai keperingkat imam-imam dan jurur-juru nikah dikampung-kampung. Tetapi malangnya mereka tidak menjadi "penasihat" yang baik kepada Umno. Kalaupun ada antara mereka yang cuba memgusulkan sebarang nasihat, awal-awal lagi mereka akan digertak atau diugut. Sebahagian yang lain terus selesa dengan kedudukan yang disedekahkan oleh Umno dengan mengambil sikap "jangan mencampakkan dirimu kelembah kebinasaan". Bahkan ramai jugak antara mereka yang menjadi "penyerang" yang baik terhadap parti pembangkang. Mereka bukan sahaja setia menjaga gol Umno supaya tidak dibolosi, bahkan turut berperanan menyumbat gol lawan, bagi mempastikan kemenangan Umno. Pengalaman saya dan rakan-rakan tahanan ISA, yang dipaksa mendengar ceramah ulama-ulama Umno di Kem Tahanan Kemunting sudah cukup untuk kami sangat mengenali Tokoh ulama' harapan Umno ini. Kasihan kepada mereka yang terpaksa mencari makan dengan cara itu.

Kelesuan ulama' yang berada dalam Umno dan Institusi yang dikawalselia oleh Umno telah menyebabkan Umno ketiadaan "penasihat agama yang sebenar". Hasilnya hanyutlah Umno dalam kemungkaran dan kemaksiatan yang membawa kepada kemurkaan Allah.


Itulah antara punca kelumpuhan Umno yang saat ini terlantar tenat. Doktor-doktor pakar sudah mengalah. Forum-forum kearah memperkasakan Umno kembali sudah jenuh dianjurkan. Tetapi natijahnya hanya satu, iaitu sudah sampai masanya Umno setenat ini sebelum ajal mendatang. Jalan untuk sembuh hanya satu sahaja, iaitu "kembali kepada Islam". Alangkah indah kalau Umno menerima Islam.



No comments: