02 December 2009

Himpunan Lambury siri II

Sudah agak lama saya tidak up-date blog ini. Walaupun begitu
asalkan ada kesempatan saya akan klik blog sahabat-sahabat untuk mengikuti maklumat-maklumat terkini politik atau apa sahaja maklumat yang berguna.

Sejak selepas Seminar Khas 7 Nov lepas, saya terpaksa membahagikan masa yang sedikit untuk beberapa tugasan yang terpaksa diselesaikan dengan segera. Ditambah pula dengan persiapan program "pondok" yang tentunya menjadi "keutamaan" kepada saya. Guru-guru An-Nuur sibuk dengan urusan "SPM", Kem Intensif Pelajar, Kemasukan pelajar sessi 2010 disamping kelas yang berjalan seperti biasa. Ini adalah kerana jadual cuti hujung tahun An-Nuur hanya akan bermula "seminggu" sebelum akhir tahun 2009 ini. Ketika guru-guru lain dan tenaga pentadbiran sibuk dengan urusan-urusan tersebut, saya pula terpaksa mengendalikan kelas Tahfiz, kuliah Umumi diluar, tugasan parti dan Urusan kewangan pembangunan Asrama An-Nuur yang sedang dalam pembinaan.

9.Nov lepas saya terpaksa membatalkan beberapa siri kuliah umumi untuk beberpa urusan di Surabaya. Sekembali dari Surabaya saya disibukkan pula dengan urusan "korban" di Kemboja yang dijadualkan urusan pembeliah lembu-lembu korban tersebut pada 22 Nov hingga 25 Nov. Selepas Aidil Adha, saya sekeluarga terpaksa pula menghadiri "himpunan keluarga Lambury" yang dijadualkan pada hari raya ke Empat ( 30 Nov). Hambatan-hambatan tersebut menyebabkan saya hanya berkesempatan membaca blog teman-teman tanpa sempat membuat apa-apa komen mengenai issu terkini melalui blog saya. Sedangkan banyak isu-isu hangat yang mewarnai halaman politik tanahair waktu ini. Isu PMBK, Isu Sdr Husam, Isu Doa Tokguru dan Isu tunjuk perasaan 47 orang budak upahan UMNO yang mendesak pengunduran MB Kelantan, adalah antara isu-isu hangat ditengah curahan hujan musim tungkujuh ini. Alhamdulillah isu-isu tersebut telah diberikan komentar bernas oleh teman-teman bloger dan pemerhati politik tanah air.

Dalam kesempatan beberapa malam di Kota Bharu, sempat saya mengikuti ulasan-ulasan pimpinan Umno Kelantan mengenai "Doa Tokguru untuk Najib", melalui lapuran TV mahupun blog-blog mereka. Untuk kesekian kalinya saya "kasihan sungguh" dengan pimpinan-pimpinan UMNO termaksuk tok-tok lebai Umno peringkat Pusat. Mereka telah berjaya melontarkan "pandangan balas" yang memperlihatkan "kejahilan" mereka terhadap agama dan sejarah.
Insyallah sehari dua lagi bila berkesempatan saya akan Up-datekan blog ini....

_______________________________________
Keterangan Gambar:
al
1. Atas Kanan: Cikgu Safri S/U Jawatankuasa Keluarga Lambury sedang mempengerusikan majlis himpunan Lambury.
2. Atas Kiri: Saya dan anak saya ( Hashyimi Rafsanjani) di Kantor Sebuah Pesantren terkenal di Surabaya.
3. Dua dari bawah (kanan): Saya bersama anak-anak Masyarakat Islam Kemboja di Kg Khendhal Kompot.
4. Bawah (kanan): Saya menemani YB Che Lah (Exco Kerajaan Kelantan) di Pentas Himpunan Keluarga Lamburi.

No comments: