20 March 2009

KEMANA ULAMA UMNO SAAT NAFAS UMNO SEMAKIN LEMAH?


Degup jantung Umno semakin lemah. Ternyata ubat yang ditelan bukan lagi penawar, bahkan racun yang menjalar keurat nadi. Saat mata jasad umno hampir tertutup, kemana perginya para Ulama Umno yang sekian lama menompang mencari sesuap rezki dipinggir periuk Umno?.

_________________________________________________

Beberapa bulan lepas saya mengandaikan Umno dihinggapi "Ostioporosis" atau penyakit kereputan tulang daripada dalam. Sebab pada zahirnya Umno kelihatan sihat bahkan agak tembam kerana vitamin dan zat "rasuah" boleh didapati dimana-mana. Walaupun sesekali kelihatan PAS,PKR dan DAP membelasah Umno, namun semua itu sekadar menselsemakan Umno sahaja. Kerana Umno mempunyai daya anti body yang boleh dikira kuat lebih-lebih lagi jika digaul bersama gas pemedih mata dan dimandikan dengan air penawar dari water cannon. Tetapi bila diserang penyakit daripada dalam tubuh Umno sendiri, akhirnya hari demi hari Umno semakin lemah. Mata makin kelabu untuk membedakan benar dan salah. Telinga semakin tuli untuk mendengar rintihan dan kehendak rakyat. Sehingga kini Umno sudah tidak ada tempat lagi untuk menyembunyikan keuzurannya yang semakin parah. Sehingga pak dukun pun tersalah letak azimat kat bawah meja Pak Lah.

Semua rakyat berbagai bangsa dan taraf pendidikan dah tau bahawa Umno yang sedang dirawat dalam Wad ICU sedang terkapai-kapai mencari "talian hayat" untuk terus bernafas. Dalam keadaan kelam kabut begitu, tiba-tiba sampai pulak berita yang "panglima" Melaka tertikam keris Tamingsari buatan sendiri. Akhirnya hasrat untuk bertarung dengan Tyson hancur berkecai. Apa lagi nak direbut jawatan dalam Kapal yang sudah hampir pecah itu?... Dah lama Tok Guru MB Kelantan beritahu, selagi Umno tidak mengambil Islam sebagai jalan perjuangan nya selagi itulah Umno akan terus dilanda masaalah. Bukankah apa yang Tok Guru selalu cakap itu benar-benar dah berlaku.

Apa yang menghairankan saya ialah, saat Umno meronta-ronta dengan segala penyakit dalamannya itu, tidak ada seorang pun ulama Umno yang tanpil menawarkan diri untuk pimpin solah Hajat perdana, memohon kepada Allah agar Umno diselamatkan dari marabencana. Ulama Umno sebenarnya banyak menyumbang kearah kegelinciran Umno. Kalau dulu kamu tegur dan Nasihat Pimpinan Umno agar kembali kepada Islam, jangan amalkan budaya gengster ketika berdepan dengan suara rakyat, jangan guna ISA, kerana ISA itu haram menurut Islam, Jangan sekat Kelantan untuk melaksanakan hukum Allah, tutup semua pusat-pusat perjudian dan maksiat serta jangan amalkan budaya Rahsuah dalam pemilihan Umno dan Negara..kalau dulu kamu nasihati mereka, taklah mereka separah ini sekarang. Dulu kamu hanya tahu bertenggek dibirai kawah untuk menjilat kerak-kerak nasi Umno, sekarang bila Umno dah terlantar, kamu tinggalkan begitu sahaja. Sekurang-kurangnya bacalah "Yassin untuk selamatkan Umno". Atau jauh disudut hati kamu merasakan macam suatu yang tak kena kalau baca Yassin dan sembahayang Hajat untuk selamatkan parti rasuah?".

Fikir-fikirlah bersama wahai saudaraku Ulama dalam Umno.

No comments: