19 March 2009

Dairi harian sambil menunggu kehadiran "Orang Baru".



Minggu ini saya tidak punya banyak waktu untuk up-date blog. Sekadar buka,tinjau-tinjau sebentar blog sahabat-sahabat, khususnya blog sahabat yang tersenarai dalam blog saya serta blog-blog politik. Itu pun sekadar untuk tidak ketinggalan mengikuti perkembangan politik tanahair khususnya politik Umno yang semakin kacaubilau dan tungganglanggang.

Minggu ini saya tidak dapat memenuhi jadual jauh seperti bulan-bulan sebelumnya. Ini adalah kerana saya terpaksa berada tidak jauh dari rumah. Sebenarnya kami sekeluarga sedang menunggu saat-saat kehadiran anggota baru dalam keluarga ini. Anggota yang ke Sepuluh..Alhamdulillah. Doktor di Klinik Farabi yang membuat pemeriksaan keatas Zaujah saya meramalkan kami akan menerima kehadiran baby baru minggu lepas. Sekarang tarikh ramalan itu dah lepas. Untuk tidak berada jauh dari Zaujah yang sudah sangat sarat, maka saya terpaksa membatalkan beberapa program bulanan di Kuala Lumpur dan adakalanya turut membatalkan program disekitar Pekan dan Kuantan bilamana Zaujah mengadu sakit. Maaf lah buat sahabat-sahabat yang mana program mereka terpaksa saya batalkan.

Malam esok ( Khamis malam Jumaat) sepatutnya saya berkuliah di Masjid Fatimah Az-Zahrah Ampang,Jumaat bertazkirah di KLCC dan malam Sabtu di Masjid Tabung Haji Kelana Jaya. Namun semuanya terpaksa dibatalkan. Walaupun begitu terpaksa jugak mengisi program yang dekat-dekat. Sekira-kira jika Zaujah call mengatakan sakit dan ada tanda-tanda akan bersalin, saya sempat untuk balik dengan segera. Dibawah ni antara program dekat-dekat yang sempat saya penuhi.

Ni gambar kat atas pentas ceramah Pas di Putra Balok (Pas Indramahkota). Bukan ceramah sangat, cuma teman-teman kan Sdr Hanifa dan Sdr Samsul (PKR). Kat Hujung belah kana tu YB Syed Muhammad ADUN Beserah.
Gambar ni gelap sikit. "Cucu Mat Kilau" yang ambil gambar ni. Beliau ialah Bloger yang dah banyak kali dipanggil polis pasal tulisan dalam blog beliau.



Ni gambar masa resmikan Mesyuarat Agong Dewan Pemuda Pas Temerloh di Pejabat Perhubungan. Pejabat Baru yang baru pertama kali saya masuk. Cantik pejabat ni, tak macam pejabat dan bangunan Umno kat tepi sempang tu...

Yang ini pulak gambar pelajar UIA Kuantan. Mereka jemput saya bentangkan kertas kerja "Amal Jamaei dan Ketaatan". Kena benar kertas kerja tersebut dalam keadaan sekarang. Saya tegaskan kepada mereka; "Kita boleh menerima dan meraikan adanya jamaah lain diluar daripada Pas yang sedang bekerja bersama Pas, Tetapi adanya jamaah lain dalam jamaah Pas tidak harus diraikan. Program ni kat Sekolah Irsyad Batu Tiga.


Yang ini pulak gambar pelajar-pelajar Muslimin kat Pondok saya yang sedang bersiap untuk perarakan "Maulidur Rasul". Saya Call ustaz Zuridan untuk sampaikan ceramah, Ustaz Zuridan pulak balik kampung di Jerantut. Ustaz Suffian pulak kat KL..last-last saya sendiri yang ceramah.


Tetamu menjamu selera di "Wakaf" dataran An-Nuur. Hari ni kami buat Nasi Arab sempena sambutan "Maulidur Rasul" peringkat sekolah. Sempat jugak saya menghabiskan 2 pinggan nasi Arab. Itu kira-kiranya sambil "jaga badan".

Ini pulak gambar bunga. Sejak memiliki kamera baru kira-kira dua bulan lepas, dah banyak koleksi gambar bunga yang saya rakam. Pokok bunga ini adalah pokok bunga yang saya tanam sendiri dalam menghiasi landskap An-Nuur. Selalu juga bila duduk-duduk sendirian kat wakaf, saya akan merenung setiap pokok yang saya pernah tanam. Pokok palma,Pokok Buluh,Pokok Pucuk Merah dan Pokok ini yang sekarang sedang berbunga. Terasa usia semakin tua bila tengok pokok yang kita tanam semakin tinggi dan membesar.

Sepanjang minggu ini sambil-sambil menunggu zaujah melahirkan cahayamata keSepuluh kami, saya cuba-cuba jugak memenuhi jadual kuliah. Sambil tu buat persiapan untuk menunaikan Umrah pada 4 April nanti. InsyaLlah...

Nota: Gambar atas kiri tu gambar diantara cahayamata kami. Yang paling kanan tu Umar Abdul Aziz, sedang belajar di Akademi Tahfiz Atiq, dua dari Kanan tu anak ketiga kami, Hasyimi Rafsanjani, sekarang sedang menuntut di Pesantren Langitan Surabaya. Nombor Tiga dari kanan tu Abdul Hadi, pelajar Pondok Pasir Tumboh Kelantan. Yang kecik sikit kat depan tu Hujjatul Islam, sekarang belajar kat Akademi Tahfiz , yang paling kiri tu pulak Mu'minatul Hasanah Pelajar Akademi Tahfiz Atiq dan Pelajar separuh masa Olympia College.Anak-anak yang tiada dalam gambar ialah Muslimatul Husna, Tenaga pengajar An-Nuur Islamic Preschool. Anak kedua, Muhammad Irfan pelajar Pondok Gelang Mas Pasir Mas Kelantan. Anak keLapan Imam Izzuddin Abdus Sallam dan anak yang kesembilan Kiswah Syaheedah Az-Zahrah, kedua-duanya pelajar ANIS (An-Nuur Islamic PreSchool).

Insyallah jumpa lagi.

No comments: